NienkeNL.reismee.nl

The Rock Tour

Ik heb de afgelopen dagen de rock tour gedaan en it was AMAZING! Het was echt fantastsich, heb echt zulke mooie dingen gezien. Bij de eerste wandeling had ik al zoiets van: dit is/wordt de beste tour die ik hier ga doen. Het eerste wat we gedaan hadden was een wandeling van drie uur door de Canyon. Het eerste stuk was trappen op. Het was rond de 44 graden en ik dacht dat ga ik nooooooit redden! Maar ik liep eigenlijk best gemakkelijk die berg op en de warmte wend snel. En het uitzicht daarboven was mooi! Je zag, naast de bus op de parkeerplaats alleen natuur, overal. Bergen bomen en rood zand. Wauwie. Vanaf daar verder gelopen over de bergen. We moesten drie liter water mee nemen en dat was ook zeker nodig vanwege de hitte. Na een prachtige wandeling kwamen we aan bij een waterhole. Een klein meertje met heerlijk koel water. Daar zijn we met kleren en al in gegaan en het was heerlijk verfrissend. En heel vet om daar in de natuur, in het koele water te zwemmen. Daarna hebben we de wandeling afgemaakt, wat een stuk koeler was, want het was ook wat gaan waaien. Daarna gingen we weer een heel stuk rijden. We hebben de eerste dag in totaal 750 kilometer gereden. In de drie dagen van de tour hebben we in totaal ongeveer 1500/1600 kilometer gereden. Ja en dan realiseer je je pas echt hoe groot Australie is! Onderweg zijn we nog gestopt om hout te verzamelen. Het werd al een beetje donker toen we bij de 'camping' aankwamen. Het was een kampvuur plaats en een soort toilet. Daar heeft de guide voor ons een heerlijke maatlijd in het kampvuur gekookt. Rijst met groenten en chili con carne. We hadden ondertussen onze swag gepakt en daar zaten we op. Swag zijn oprolbare matrassen in een soort hoes, waar je dan in kan slapen. Na het eten was ik moe dus had ik mn swag uitgerold, slaapzak erin en ben ik in slaap gevallen onder the sky met miljoenen sterren. Heb nog nooit zo lekker geslapen! De volgende ochtend werd ik wakker door de zonsopgang. Had mn slaapzak en matras opgerold. Na het ontbijt zijn we weer een stuk gaan rijden. Oja de eerste dag kwamen we ook nog bij een benzine pomp zo groot als the Netherlands. Ofnouja de pomp zelf niet maar het land dat erbij hoorde. haha. Na een hele tijd in de bus gezeten te hebben kwamen we aan bij Kata Tjuta. Dat is 1 van de twee grote rocks in the australian desert. (de andere is Uluru) Kata Tjuta bestaat uit verschillende grote rotsen en Uluru is 1 grote rots. De gids heeft daar het ontstaan van die rocks uitgelegd, heel interessant. Na eerst een flat path (1km) te hebben gelopen kwamen we aan bij de eerste lookout. En dat was echt prachtig. Tussen de grote rode rotsen door zag je allemaal groene bomen/planten. een soort paradijsje in de woestijn. En dat was nog maar het begin. We zijn verder gaan wandelen en het werd alleen maar mooier! Paar uur lopen in 47(!) graden. Maar ik vond het echt fantastisch, geweldig AWESOME! Echt het mooiste wat ik ooit gezien heb. Bijna aan het einde van de walk was er nog een stijle trap omhoog tussen twee enorme rotsen door. En toen ik daar eenmaal bovenstond was het enige wat ik nog dacht ' wauw!'. Na deze wandeling zijn we naar Uluru gegaan. Eerst naar het culture centre waar we wat konden zien/lezen over de Aboriginals. En voor deze tour had ik alleen maar ' slechte ervaringen' met the indigenous people. Ze schreeuwen naar elkaar en ze vragen me naar sigaretten enzo. Ik heb met wat Australiers gesproken en die waren eigenlijk allemaal ' tegen'. Ik merkte wel dat het een heel gevoelig punt was. Maar ik begreep de mensen niet zo goed, was zelfs een beetje bang voor ze. Maar in dat centre al wat meer en toen de gids verhalen begon te vertellen over deze mensen begon ik ze veel meer te snappen en respecteren. Bij de Uluru aangekomen kwamen we bij een hek, dat dicht was. Je kan daar de Uluru beklimmen, maar hij was gesloten want t weer was niet goed. Het was namelijk te warm, haha. Maar het is ook respectloos om de berg te beklimmen. En het ziet er eigenlijk ook heel stom uit, al die paaltjes op de berg. Het hoort niet zo. De tour guided veranderde op dat moment ook. Je zag dat hij met al zn passie daar stond te vertellen, echt vet. Hij kon ook heel goed vertellen en hele mooie verhalen! Ondertussen maakte hij tekeningen in het zand. Heel tof.'s Avonds gingen we de zonsondergang bekijken. We stonden op een plek waar we ook de Uluru goed konden zien. De gids had ondertussen diner gemaakt en het was heel gezellig en mooi. Daarna na the camping, andere dan de eerste nacht. Met een toilet en douche enzo, was ook wel fijn haha. Daar hebben we nog een kleine wandeling gemaakt naar een plek waar je heeeeel veel sterren kon zien. Je zag ook de melkweg en zelfs gallexy, jupiter en venus. De gids had een laser mee en liet het ons allemaal zien. Hij heeft ook een sterrenbeeld uitgelegd waarmee je altijd het zuiden kan vinden. Daar hebben we nog een spelletje gedaan en daarna onze swag weer uitgerold en weer lekker buiten geslapen. 's Ochtends nog voor zonsopgang werden we gewekt om met de bus naar de sunrise plek te gaan. Hier konden we Uluru zien bij zonsopgang. Daar hebben we ook ontbeten. Toen een 2 uur durende wandeling gemaakt helemaal om de rock heen. Heel mooi. Alleen het voelde wel een beetje zo alsof ik daar niet hoorde te lopen. Alsof ik op een plek liep die niet ' van mij was'. Het is jammer dat de rock z'n touristische plek is geworden. Maar aan de andere kant, als t niet zo was dan had ik het ook nooit kunnen ervaren. Na de wandeling kregen we cake en cookies, haha heel lekker. En voordat we de hele weg weer terug naar Alice Springs gingen rijden was er nog een verrassing. Camelride! haha. we zijn naar een kamelenfarm gegaan, waar we allemaal een rondje op een kameel konden rijden. Echt hilarisch. Heb ook nog kamelen in het wild gezien, net als paarden, koeien en emu's. en dr waren op sommige plekken een heleboel vliegen die in je gezicht gingen zitten, heel irritant. Maar eigenlijk zijn ze ' praktisch' omdat ze je schoon maken. Maargoed na de fram zijn we naar Alice gereden, daar snel gedoucht en naar de bar/restaurant. Daar hebben wem et bijna de hele groep samen gegeten en cider gedronken. Super gezellig, werd een late avond :)De dag daarna kon ik weer 20 uur terug in de bus naar Adelaide. Kon ik nog even lekker nagenieten. Wat een ervaring! Volgens mij heb ik nu het echte Australie ervaren en het was super!veel liefs!

Reacties

Reacties

oom Gerrit en tante Wil

Nou Nienke, die reis zal je je leven lang niet vergeten denken we. Wat een ervaringen! Wees maar dankbaar dat jij in de gelegenheid bent dit allemaal mee te maken.
Groeten!

Jolande

Wat een mooi verhaal!!, kus Jol

Maja

Prachtig om je verhaal te lezen!!
Liefs vanuit Groningen...

ditte

He Nienke
Deze rock tour was toch vanuit Alice Springs naar Ayers Rock en omgeving ??? Gaaf joh dat je zo geniet. Wij waren er zo n 30 jaar geleden ( oeps)

Gerda

Hoi Nienke.
Wat een mooi verhaal,en wat een belevenissen maakt jij allemaal al mee .Zo te horen heb je het wel naar je zin,en dan is het ook lekker genieten zoveel als je kan
Groetjes Gerda

ankie

He die Nienke, super gaaf verhaal. Maak dat je denkt, dat moet ik ook zien. Volgens mij ben je heeeeel erg aan het genieten. Goed zo.
Wij gaan ook even genieten, vliegen begin van de avond naar Dubai. Dus even geen reactie van deze kant. Veel liefs Ron en Ankie

gerrit geuvers

Eigenlijk helemaal niet leuk om dit te lezen in een grijs Nederland. Maar ik doe het toch omdat het zo mooi is. Je Engels is beter wordend elke dag. En je Nederlands is wordend meer moeilijk elke dag. Goed teken!
En die vliegen, is dat een alternatief voor de douche?
Veel plezier Gerrit

José

Hoi Nienk,
Dit klinkt wel weer helemaal geweldig.
Ja de natuur kan zeer overrompelend zijn!
Prachtig dat je dit allemaal mee kan maken.
Dat slapen buiten in zo'n swag lijkt me ook super.
Veel plezier weer.
Liefs Jose

Inge

waaauw nien, supervettt!!! ik stuur je even berichtje terug op fb!!

Sander van Ochten

en uiteraard is het Reinier, en geen Rogier. Ach ja.
Zeg heb jij al een vriend opgescharreld daar?....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active