NienkeNL.reismee.nl

Nieuw Zeeland!

Hallo lieve mensen!

Eindelijk een verhaaltje vanuit New Zealnd. Ben hier inmiddels al weer wat dagen en het is echt zo mooi! Ik ben van Perth naar Christchurch gevlogen. Ik kwam laat aan in mn hostel en ik vroeg me echt af; waaaaaar ben ik? Maargoed eerst maar eens slapen. De volgende ochtend boodschappen gedaan en over het strand gelopen. Daarna heeft een jongen van mn hostel mij het centrum laten zien. We konden niet met de auto in het centrum omdat bijna alle wegen daar afgesloten zijn. De winkels zijn leeg en de mensen zijn depri. Dat komt allemaal door de aardbevingen. De gebouwen zijn half afgebrokkeld en overal zijn ze aan het bouwen enzo. Het winkel centrum is van containers, wat er eigenlijk nog welleuk uit ziet. Maargoed ik wilde niet te lang in Chirstchurch blijven dus heb de dagen daarna een buspas gekocht en mn accomodatie geregeld. Mijn volgende stop was Lake Tekapo. Een klein dorpje bij een heel mooi meer. Toen ik aankwam in mnhostel daar, met uitkijk over het meer, dacht ik jaaa dit is wat ik hoopte te zien in New Zealand. Een hostel met openhaard, lekker banken en een piano! Heb daar een wandeling gemaakt van 4 uur een berg op met uitkijk over het meer. Echt heel mooi. Ook de mensen in het hostel waren heel gezellig. De volgende dag alweer verder naar Mt Cook. Ik had geen idee wat ik daarvan moest verwachten. Ik kwam aan in een heel klein plaatjes, zonder supermarkt of pinautomaat. Eigenlijk waren er alleen wat hostels en een hotel. Gelukkig had ik nog pasta over. Daar heb ik ook een wandeling gemaakt van 4,5 uur. Het weer was alleen wat minder. Maar toch was het erg mooi. De wandeling eindigde bij een gletser. Echt tof. De tweede dag daar kwam ik de mensen van het hostel in Tekapo weer tegen en we zijn met de auto een stuk door de bergen gaan rijden. Daarna een wandeling gemaakt naar allemaal kleine meren en daarna nog een naar de top van een kleine berg, met uitkijk over een meer en een andere glacier. Ook echt super mooi! Tot nu toe kan ik gewoon niets anders zeggen dan dat Nieuw Zeeland gewoon schitterend is. Elke dag voelt alsof ik in een andere postcard stap. Helaas moet ik nu stoppen met schrijven want mn internet is op. Zal proberen snel de andere dagen op te schrijven! Veel Liefs

Reacties

Reacties

José

Klinkt weer hartstikke goed, Nienk! christchurch moet wel een hele rare ervaring zijn geweest. Zie je nu wezenlijke verschillen met Australië? Geniet er maar weer lekker van.
Liefs Jose

Ankie

blij weer wat te horen. Klinkt weeeeeer allemaal super. Hier alles oke, gewoon stug doorgaan, is het devies hier.

Liefs Ron en Ankie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active