NienkeNL.reismee.nl

Nieuw Zeeland 2

Vervolg op het verhaal van gisteren :)

Na Mount Cook ben ik doorgegaan naar Queenstown. Dat is the adventure city van Nieuw Zeeland; skydyven, bundy, paraglyding, jetboat etc etc. Het spannendste wat ik er gedaan heb, is mn was. Oftwel ik heb er eigenlijk niets gedaan. Een kleine wandeling gemaakt langs het meer. Oh en ik heb boodschappen gedaan en toen kwam ik een jongen tegen die ik op mn eerste dag heb ontmoet. Die heeft me een lift gegeven en we hebben samen gegeten, dus dat was wel gezellig. Je komt echt steeds weer dezelfde mensen tegen, want ik kwam de jongen die ik in Tekapo en Mt Cook ook tegenkwam (John), in queenstown weer tegen. En nu zit ik te schrijven en wie loopt er het hostel binnen, ja John haha.

Na Queenstown was ik van plan om met de bus naar Te Anau te gaan. Maar op de een of andere manier had ik de verkeerde bus geboekt. Toen ik na uren zitten uitstapte kreeg ik pas door dat ik in Dunedin, zn 150 kilometer verder dan waar ik moest zijn. Oeps! Gelukkig ging er nog een bus naar Te Anau. Kwam er alleen een stuk later aan dan gepland haha.

De eerste dag hier heb een kleine wandeling gemaakt langs het meer. Helaas regende het. Vanaf Te Anau wilde ik graag een tour doen naar Milford sounds. Dat is aan de west kust. Dus had voor de volgende dag de tour geboekt en had heel erg mazzel met het weer. Het regent daar namelijk 2/3 van het jaar maar ik had een heerlijke zonnige dag. Eerst een stuk in een bus gereden en daarna met een boot richting zee. Echt heel erg mooi, met watervallen enzo.

Nou ga ik met John een boterham met hagelslag eten! Cheers xxxxx